• Foto
  • /
  • Video

Gaëtan Rusquet : As We Were Moving Ahead We Saw Brief Glimpses Of Beauty

In As We Were Moving Ahead Occasionally We Saw Brief Glimpses of Beauty verkent Gaëtan Rusquet het choreografische potentieel van (live) videomontage en het perspectief van de selfie. In een eindeloos tracking shot dient de arm als een steadycam om een hypnotische lus te creëren.

Meer lezen

Het constante (opnieuw) ten tonele voeren van zichzelf verlegt de grenzen van de binnen- en buitenkant van zowel het lichaam als het podium. In deze cirkelvormige ruimtelijkheid is het moeilijk te zeggen waar de dansers zich precies bevinden. Hun aanhoudende transit doet de vraag rijzen hoe het voelt om iemand, een gemeenschap of een technologie in te slikken, of erdoor ingeslikt te worden.

Side Effects

×

Side Effects

research

Bernard Van Eeghem & Dolores Bouckaert receive research grant from the Flemish Government

Bernard delves deeper into Fernando Pessoa's Ode Marítima by researching how this epic poem can be translated into (moving) images. During her research, Dolores invites fellow artists to encounter her and props from previous pieces, guided by Martha Nussbaum's acclaimed work The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy.


Ondersteun je deze actie ook?

Handvest voor de podium­kunstenaar

Een solidariteitsverklaring van kunstenaars die afspreken niet langer on(der)betaald werk te aanvaarden bij publieke activiteiten die plaatsvinden in of voor organisaties met (een) medewerker(s) in vaste loondienst.
>>> handvest.org