© Sara Manente

Sara Manente

°1978, woont en werkt in Brussel.

Geboren dichtbij Venetië in 1978, begon ze met ballet op jonge leeftijd. In 2003 haalde ze haar diploma Communicatiewetenschappen en Semiotiek in Bologna, waarna ze naar België verhuisde en in 2008 haar post-graduaat haalde aan de Performing Arts in Antwerpen (APT / a.pass).

Sara Manente werkt als choreografe en performer. Sinds 2004, maakte ze performances, videos en onderzoeksprojecten, alleen of in samenwerking met Marcos Simoes, Ondine Cloez, Michiel Reynaert, Alessandra Bergamaschi, Constanze Schellow, Hwang Kim en de leden van Cabra vzw. Waaronder Democratic forest (onderzoek project &workshops, 2008-2009), To park (performance installatie, 2008-2010), Some performances (video, 2008), Lawaai means Hawaai (trio, 2009), Grand Tourists (experimenteel in situ project, 2010), Not not a lecture (lecture performance en publicatie, 2011), Faire un four (quartet, 2011), x: I liked B better/ y: I am 29 too (telepathie experiment, tussen Noord en Zuid Korea, 2013), This place (serie van performances gebaseerd op ESP en tarot, gemaakt gedurende 2 weken met 7 verschillende koppels, 2012-2014) en Rita (video en performance, 2014).

Sinds 2009, werkte ze ook voor Juan Dominguez, Kate McIntosh, Aitana Cordero Vico, Marcos Simoes, Jaime Llopis, Nada Gambier en Gaetan Bulourde. Sara is een van de oprichters van Cabra vzw.

Sara heeft een een uitgebreid oeuvre. Hier vindt u haar nieuwe creaties en de voorstellingen die nog in verkoop zitten of touren. In ons archief vindt u haar ouder werk terug, geproduceerd door Hiros: 'This Place', 'Faire un Four'.

www.saramanente.weebly.com

Side Effects

×

Side Effects

research

Bernard Van Eeghem & Dolores Bouckaert receive research grant from the Flemish Government

Bernard delves deeper into Fernando Pessoa's Ode Marítima by researching how this epic poem can be translated into (moving) images. During her research, Dolores invites fellow artists to encounter her and props from previous pieces, guided by Martha Nussbaum's acclaimed work The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy.


Ondersteun je deze actie ook?

Handvest voor de podium­kunstenaar

Een solidariteitsverklaring van kunstenaars die afspreken niet langer on(der)betaald werk te aanvaarden bij publieke activiteiten die plaatsvinden in of voor organisaties met (een) medewerker(s) in vaste loondienst.
>>> handvest.org