© Tiziana Penna

Andros Zins-Browne / The Great Indoors

°1981, New York, woont en werkt in Brussel.

Het werk van Andros Zins-Browne bestaat uit "dansperformances en hybride projecten op het kruispunt van installaties, performances en conceptuele dans, uitgevoerd door een mix van professionele dansers en amateurs. Zij onderzoeken op welke manier het menselijk lichaam, beweging en materie kunnen interageren totdat een versmelting bereikt is en de verschillende onderdelen eigenschappen van de andere beginnen over te nemen." (Catalogus van Beyond Imagination, Stedelijk Museum, Amsterdam)

Naast zijn performances als danser voor o.a. Jonathan Burrows, Mette Ingvartsen, Tino Sehgal, en Maria Hassabi, presenteerde Zins-Brown zijn eigen producties wijd verspreid in Europa. Centre Pompidou te Parijs, Dance Umbrella en het ICA in Londen, HAU in Berlijn, PACT Zollverein in Essen, MDT in Stockholm, Stedelijk Museum in Amsterdam, Next Festival, Kortrijk, De Singel in Antwerpen, Kaaitheater in Brussel en het theaterfestival Impulse te Düsseldorf, waar hij de Goethe Institute Award in ontvangst mocht nemen voor The Host. Hiros ondersteunt het werk van Andros. In 2013 richtte hij zijn eigen structuur op: The Great Indoors.

Already Unmade
(2016) is tot op heden de laatste eigen creatie van choreograaf Andros Zins-Browne. Het werd ook gepresenteerd als een voortdurende solo performance (Yvonne Lambert Gallery, Berlin), bij een groepstentoonstelling (Villa Empain/ Boghossian Foundation, Brussels), en als workshop voor jonge professionele dansers op het Impulstanz Festival, Wenen. In Already Unmade herbekijken de performers hun eigen traject als choreograaf. Door de manier waarop een choreografie normaal gezien gecreëerd wordt om te keren, begint Already Unmade met afgewerkte choreografische structuren die via een omgekeerd creatieproces worden ontrafeld.

www.thegreatindoors.be

Side Effects

×

Side Effects

research

Bernard Van Eeghem & Dolores Bouckaert receive research grant from the Flemish Government

Bernard delves deeper into Fernando Pessoa's Ode Marítima by researching how this epic poem can be translated into (moving) images. During her research, Dolores invites fellow artists to encounter her and props from previous pieces, guided by Martha Nussbaum's acclaimed work The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy.


Ondersteun je deze actie ook?

Handvest voor de podium­kunstenaar

Een solidariteitsverklaring van kunstenaars die afspreken niet langer on(der)betaald werk te aanvaarden bij publieke activiteiten die plaatsvinden in of voor organisaties met (een) medewerker(s) in vaste loondienst.
>>> handvest.org