• Photo
  • /
  • Vidéo

Gaëtan Rusquet : As We Were Moving Ahead Occasionally We Saw Brief Glimpses Of Beauty

Dans As We Were Moving Ahead Occasionally We Saw Brief Glimpses of Beauty, Gaëtan Rusquet explore le potentiel chorégraphique du montage vidéo (en direct) et la perspective du selfie. Dans un travelling infini, le bras fait office de steadycam et crée une boucle hypnotique.

En savoir plus

Cette (re)mise en scène continue de soi repousse les limites entre l'intérieur et l'extérieur du corps et de l'espace de performance. Cette spatialité circulaire déconcerte, il en devient difficile de localiser les performeurs. Ce mouvement perpétuel de susciter la question suivante : Pouvons-nous nommer cette sensation d'avaler ou d'être avalé par quelqu'un, par une communauté, une technologie ?

Side Effects

×

Side Effects

research

Bernard Van Eeghem & Dolores Bouckaert receive research grant from the Flemish Government

Bernard delves deeper into Fernando Pessoa's Ode Marítima by researching how this epic poem can be translated into (moving) images. During her research, Dolores invites fellow artists to encounter her and props from previous pieces, guided by Martha Nussbaum's acclaimed work The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy.


Do you also support this action?

Charter for the stage artist

A statement of solidarity between artists who agree to no longer accept un(der)paid work in public activities that take place at or for organizations with fixed-income employees.
>>> handvest.org